torsdag 12 juli 2012

Nu trotsar vi regnet och åker till Italien

Det har ju inte regnat hela tiden men rätt mycket så nu blir det en korttripp till Italien. Träningen har gått på sparlåga och så kommer det nog att förbli. Maten har varit bra med vissa "excesser":-) Igår gjorde jag tex egen vaniljglass som var ljuvlig, supergoda kokosflarn och till det jordgubbar och rabarberkompott. Allt med "the real thing" i. Så får det vara på semestern!

I Italien tänker jag fortsätta äta som nu, så långt det går. Alltför mycket pasta, pizza och bröd blir det inte för då får jag ont i magen. Men lite tiramisu kanske?

1 kommentar:

  1. Låter härligt med en Italientripp!
    Själva har vi kommit hem från vår semestervecka på tumanhand, men har just landat på bortaplan med barna på våra två nästa härliga semesterveckor.. Hm, hur konstigt lät inte det där nurå? Vår tumanhandresa försökte vi (jag) äta enligt min vanliga plan, men föll dit då det gällde exempelvis glass (och annat). Vi får väl se hur det går de här veckorna med barna..

    Jag önskar er en underbar resa! Och god mat! :D

    SvaraRadera