onsdag 29 augusti 2012

Dagens mat

Ingen träning idag men rätt bra (om än mycket) mat och vissa säger ju att kosten betyder 80% för resultatet, eller hur?

Frukost: Fil med hemgjord müsli
Mellanmål: Popovers med lite smör och mycket gustafskorv, kaffe med mjölk
Lunch: Köttfärs- och tomatpaj med skal av mandelmjöl. Röd paprika till. Tyvärr inte supergod eftersom skalet hade en bismak av bittermandel. Mandelmjölet kom från en helt ny påse så jag hoppas verkligen inte att alltihop har den smaken!
Kaffe med mjölk och en bit mörk choklad.
Mellanmål: Lite kesella, 5 mandlar och en halv persika
Middag: Uppstekta rostbiffsskivor som jag hittade i frysen, pumpa-pommes (butternut squash), äppeltzatziki på häften turkisk youghurt och hälften kesella
Kväll: Pepparmintste och lite pumpafrön, ca 1/2 msk

Det är ju inte riktigt low carb men det är i alla fall glutenfritt och just nu är det vad jag satsar på. Min man har också ätit så i två (eller är det tre?) veckor nu och som ingenting har han gått ner 2 kilo av kanske 4 överflödiga. Hm, jag är ju glad för det men tänk om det gick så pass lätt för mig! Han äter i vanliga fall också bra men mer bröd och spannmål till maten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar