onsdag 26 februari 2014

Försiktig nystart

Jo, men kanske jag ska ta upp träningsbloggandet igen ändå. Det känns som om jag blir mer motiverad och sporrad att hålla i träningen då.

I december tränade jag egentligen helt ok men rätt planlöst. I januari blev det inte mycket träning alls. Först var det mycket besök på jobbet med allt vad det innebär av middagar osv. och sen åkte jag på mässa till USA kombinerat med en veckas semester med familjen på det. På resan till USA blev jag förkyld och det blev bara värre och värre och under semesterveckan var jag rätt sjuk. Trist, men vi hade det ändå bra och det finns ju tabletter att ta!

Hursomhelst är det först nu som jag känner att det halsonda gått över riktigt. Lördagen för drygt en vecka sen tänkte jag klämma in ett snabbt benböjspass innan födelsedagsfirande. Jag körde 3 x 12 med 40 kilo och tyckte det kändes helt ok. Mindre vikt än vad jag brukat ta så det borde ju inte vara någon fara, eller? Hm, sån träningsvärk som jag hade i hela benen och ända upp i rumpan har jag nog aldrig haft förut tror jag. Sen blev det uppehåll igen pga, ja, jag vet inte riktigt. Träningsvärk, halsont som kändes av igen, jobb och barnens aktiviteter och andra dåliga ursäkter.

Men nu har jag mjukstartat lite i alla fall. Inte pga träningslust tyvärr men jag VET ju att jag mår bättre när jag tränat och det behövs med den lite smådeppighet jag känner just nu. Två pass har jag kört den här veckan. Ett med diverse kroppsviktsövningar och ett alldeles nyss med olika tabata-intervaller. Nu känns det skönt men jag känner mig rätt svag och utan kondition. Det känns liksom svårt att ta ut mig ordentligt men det kan bara bli bättre!

Maten har väl varit rätt bra hela tiden men nog har jag varit lite slappare med att äta både fikabröd och andra godsaker. Särskilt vin kanske. Ska skärpa upp mig lite men måste fundera på om jag ska köra någon slags utmaning. Kanske bara matdagbok helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar