onsdag 12 juni 2013

Ville kanske lite väl mycket?

Idag körde jag första passet i andra omgången i mitt styrketräningsprogram. Det blev ett pass i söndags också som var helt ok. Ikväll kände jag mig i alla fall pigg och tänkte att jag nog kunde öka på marklyftet igen. 55 kg borde väl inte vara så farligt? Det var det inte heller de första seten, men tredje setet blev det nog liiite för tungt. Känner att jag spänt mig i nacken. Eller så var det från de negativa chinsen? Vet inte, men jag sänkte till 50 kg i alla fall och det räckte det med. Får se hur det känns imorgon. Kanske kan jag tjata till mig lite nackmassage innan läggdags också:-)

Nu ska jag göra totalt fem pass till och sen har jag kört igenom programmet två gånger. Sen får det nog bli mer kettlebell träning, lite jogg och intervaller i sommar sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar