söndag 5 oktober 2014

Stronglifts

Träningsuppdateringar lyser ju med sin frånvaro här men jag tränar ändå en del. Under sommaren blev det rätt dåligt med träning men mycket vardagsmotion ändå.

Den 21 augusti började med programmet Stronglifts 5x5. Jag följer appen som jag tycker är helt ok. Inte helt anpassad till tjejer bara eftersom den tycker att 60 kg marklyft är så lätt att det inte behövs någon uppvärmning... Tanken är att det ska vara tre pass i veckan men jag har bara fått till i genomsnitt två pass i veckan. Mest beror det på mycket resor och jobb och trötthet. De veckor det är lite lugnare på jobbet får jag lätt till tre pass, men annars blir det kanske bara ett.
Jag har ju inte blivit så värst mycket starkare än men gillar ändå programmet. Det tar rätt lång tid men mellan seten kan jag vika tvätt, plocka eller ägna mig åt barnen, så det funkar.

Jag tänker att jag bör göra nåt mer konditionskrävande och även mer vardagsmotion också men just nu har jag ingen stor lust. Några korta tabatapass eller långsamma joggingturer vore bra men jag kan inte lägga in fler krav just nu. Det blir nog mest kontraproduktivt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar