fredag 1 juni 2012

Första portionen


Min man jobbade här i stan idag så vi passade på att äta lunch tillsammans. Grillbuffé och jag klarar som vanligt inte av att bara äta en portion. Efter den här blev det en lite portion till med lite kyckling, fläsk (fastän jag vanligtvis undviker det) och tomater. Nu = proppmätt!
Jag är ändå nöjd med mina val och att jag inte åt någon morotskaka till efterrätt. Enligt min man, som åt "min" portion också, så var den mycket god. 

Nånting har ändrat sig med mig ändå, för jag var faktiskt inte ens särskilt sugen. Morotskaka är visserligen väldigt gott men jag äter hellre kolhydraterna i form av torkad mango eller mörk choklad som jag vet finns här på jobbet. Bättre "fusk" än vetemjöl, kanske margarin och raffinerat socker, helt enkelt! 

1 kommentar:

  1. vilken skön känsla ändå! Att faktiskt inte vara sugen! Och vara nöjd med nåt nyttigare :)

    SvaraRadera