tisdag 24 september 2013

Bra men lite jäktigt

Igår fick jag till ett styrketräningspass mellan hämtning av barn och kvällsmat innan scoutmöte. Lite jäktigt blev det men riktigt bra och energifyllt ändå. Skönt faktiskt att inte träna så sent. Det hade nog dessutom inte blivit av om jag inte gjort det innan mötet. Det blir liksom lite smått en psykisk urladdning för mig att hålla i ett möte med 27 (!) små scouter. Inte för att jag är ensam men ändå ansvarig. Det gick bra i alla fall. Liksom träningen.

Sonen var med och gjorde chins. Han klarar 6 strikta utan vidare nu... Inte jag;-) Marklyft ville han också prova men det var ju alldeles för tungt för en plutt på knappt 20 kg förstås. Det enda som inte gick så värst bra var väl axelpress med skivstång. Känns som om jag aldrig kommer att kunna öka där. De sista måste jag köra "push press" men jag försöker hålla emot nedåt för att det ska ta lite extra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar