söndag 8 september 2013

Härlig söndag med full energi igen


Så skönt att känna sig pigg igen! Utnyttjade energin till att hugga ved ute i stugan. Jag tog de tunna och lätthuggna bitarna och mannen fick ta resten;-) Han blir nog lite frustrerad av att se mig hugga ved eftersom jag är så långsam i jämförelse men jag tyckte det var riktigt skönt och om man inte tränar blir man ju inte bättre! Nu känns det mellan skulderbladen så snart ska jag köra lite solhälsningar tror jag. 

Apropå yoga tänkte jag hänga på Yogobes 365dagar-utmaningen som bland annat Beata skriver om. Men jag inser att jag bara blir stressad av att känna ett måste, så, nej, det får bli så mycket som jag känner för. Inspireras gör jag i alla fall! 

Jag har kört lite knäböj med 40 kg nu ikväll. Överkroppen var så stel så jag hoppar över den träningen nu. Måste dock öka på knäböjen. Har fegat en gång för mycket nu...

Maten har varit riktigt bra hela helgen. Kanske lite väl mycket men ändå väldigt näringsrik och god. Ikväll blev det köttfärsspett med lite orientalisk kryddning, ugnsstekt kålrot, grönkålschips och tzatziki. Några ugnsstekta potatisklyftor åt jag också. Förutom det på bilden ett till köttfärsspett, mer tzatziki och mer grönkål. För mycket, men det märkte jag ju först en halvtimme efter att jag ätit. Måste äta låååångsammare för att få mer mättnadskänsla tror jag men det är ju så svårt när det är gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar