fredag 7 december 2012

Äntligen soffläge!

Uj, uj, uj, vilken matdag. Vi hade workshop med jobbet (som jag höll i) och det bjöds på fika, lunch med diverse onyttigheter till efterrätt, fika igen och så julbord på kvällen.

Trots några onyttigheter som en liten nybakad scones och en bulle till fikat är jag nöjd med matdagen i stort. Jag hade inga planer på att hålla igen på julbordet men ändå sitter jag här i soffan nu med en lagom mätt skön känsla i magen. Tex åt jag inget bröd och drack bara vatten förutom ca 1 dl vin och några munnar julmust och det räckte fint. Härligt!

Tidigare kunde jag äta så att jag fick ont i magen men jag tror jag har "kommit över" det nu! Det kan i och för sig ha att göra med att jag åt julbord i måndags kväll och i tisdags till lunch också...
Men då var det affärsmiddag resp lunch och då kunde jag ju inte vräka i mig heller;-)

Hur som helst börjar jag bli ganska nöjd med julbord nu men till julafton är jag nog sugen igen.

Träning då? 

Igår skottade jag bara snö i 25 minuter och hann inte med nåt mer pga kvällsjobb.

Idag klämde jag faktiskt in ett pass innan julbordet vilket kändes väldigt skönt.

Tabata igen. Totalt 5 stycken. Det känns så enkelt men ändå effektivt på nåt vis.
Uppvärmning med KB-swing, först 8 kg i 4 intervaller och sen 12 kg i 4 intervaller.
Sen enbensknäböj på pall, alternerande ben och efter det utfallsgång med 8 kg KB (borde nog tagit 12 kg men det var ändå lagom jobbigt).
Sen burpees och till sist KB-swing med 16 kg.

Kände mig rätt skakig i benen innan jag fick mat i mig men nu känns det bra så nu hoppas jag att musklerna sugit i sig all näring från julbordet:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar