söndag 23 december 2012

Snöpuls

Igår var vi ut i skogen och högg en gran. Givetvis med markägarens tillåtelse:-) Det är en kompis som bor här i närheten "på landet" och han skulle ändå ut i skogen med häst och släde med en annan familj som vunnit det som pris i en springtävling i somras. Hursomhelst var det väldigt pittoreskt, mycket snö och lite svårt att hitta en fin gran. Men vi lyckades rätt bra ändå tycker jag. Det fick bli dagens vardagsmotion.



Idag har jag sprungit i pulkabacken och pulsat i mer snö i några jättelika högar de gjort bredvid slalombacken. Två åk i slalombacken blev det också. Det är ju egentligen rätt bra träning om man kan åka lite mer intensivt och inte har barnen med sig. Inte för att jag är en avancerad åkare, verkligen inte. Det går lugnt och fint och röda backar är max vad jag känner mig bekväm med. I år har vi i alla fall slagit till på säsongskort så det lär blir fler vändor till backen. 



Efter fika med kesella, stekt äpple och mandlar och så en halv skiva "stollen" (tysk frukttkaka) tränade jag och syrran ett pass med 5 tabataintervaller. Lagom svettigt och skönt. Efter det julbad hemma hos mamma och pappa i stora bubbelkaret. Skönt! 

Ledigheten hittills har verkligen varit härlig med mycket utevistelse, mycket snö, lite lagom blandning av bra mat och några godsaker. Så kan det få fortsätta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar