fredag 28 december 2012

Träning med avbrott och julrapport

Ikväll lyckades jag äntligen sätta igång och träna efter juluppehållet, eller vad man ska kalla det. Jag hann med 4 tabataintervallen och sen blev det strömavbrott i hela stan. Inte så jättelänge, men jag fick ju lov att ta hand om barnen, leta efter ficklampor och tända ljus och sen var det liksom läggdags. Men, äsch, det känns bra att vara på gång igen. När det blir för länge mellan gångerna gruvar jag mig lite väl mycket och har svårare att bara sätta igång.

Julen har varit riktigt härlig i alla fall med mycket god julmat och lite godis också. Inte så farligt dock och jag känner inte att jag frossat och varit alldeles för mätt särskilt mycket, eller ens överhuvudtaget faktiskt. Skönt!

Eller, ja, igår åt jag en hel portion pommes till hamburgaren (utan bröd) och sen fikade vi på chokladglass och grädde efter slalomåkningen och sen hade jag uppblåst mage resten av kvällen. Ingen hit faktiskt. Det är faktiskt inte värt det. Nej, jag måste planera bättre eftersom jag inte klarar av att stå emot onyttigheter när jag är riktigt hungrig.

Vardagsmotion har det i alla fall blivit med pulkaåkande, slalom, promenader och simning på äventyrsbadet. Rätt bra balans där måste jag säga även om jag inte tränat riktigt hårt.

Jag har ingen riktig plan för hur resten av helgen ska se ut så det blir nog ungefär lika som hittills minus glassfika.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar