torsdag 6 december 2012

Att klämma in lite träning

Jag är ju så långt ifrån såna där långa fokuserade pass som Pia skriver om. Det låter härligt men jag är dålig på att prioritera och ta mig den tiden. Men träning klämde jag in igår kväll i alla fall. Eftersom jag hade lite smått och gott att fixa med på kvällen så ville jag ha det avklarat tills barnen lagt sig, vilket betyder mindre fokuserad träning. Så jag körde uppvärmning med KB-swing i badrummet medans de badade. Varmt och skönt så jag blev varm snabb!
Sen bulgarian squat (ena benet på toan) med 8 kg KB i handen. Tuuungt! Och så armhävningar mot badkarskanten och när det blev för tungt mot handfatet. Tänk vad mycket träningsredskap det finns ändå;-)
När det blev för varmt i badrummet fortsatte jag utanför med mer bulgarian squats och armhävningar plus rodd med 16 kg KB. Avslutningsvis lite huvud- och handstående och sen stretch medans stortjejen läste läsläxan för mig. Och sen var barnen i säng och jag hade tränat färdigt! Tog ca 40 minuter totalt och jag känner det bra i kroppen idag. Skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar