fredag 30 mars 2012

Äntligen fredag!

Åh, vad skönt med fredag! Det tar lite på krafterna att vara ensam med barnen men ändå är det mycket lättare än jag trodde. Vi längtar i alla fall allihop tills D kommer hem på onsdag. Jag inte minst för att det då blir lättare att få träna själv lite tidigare på kvällen och även på helgen. Ikväll blev det ett Myomytv-pass framför tv:n med barnen. Jag fick testa "flåsskalan" som jag döpt om den till en del och det låg nog på 7 i alla fall. Jag har svårt att pressa mig hårdare när jag inte kan koncentrera mig fullt ut, men det är bra nog för mig. Lite träningsvärk i vaderna har jag sen sista passet men inte farligt alls utan bara lite skönt på nåt konstigt sätt.

Det blev det här passet på 21 minuter. Enda ändringen var att jag tog breda armhävningar mot pall istället för sista övningen. Och, ok då, jag gjorde sumo squats utan vikt istället för dynamic squat. Tycker att det är bättre att jag koncentrerar mig på att gå djupt, spänna magen och rumpan osv. än att det går fort och explosivt. Det är nog flåsigt ändå.


Maten var helt ok idag. Med ett stort undantag. Det där fikat på jobbet alltså. Det är inte bra. Wienerlängden som någon bjöd på idag var helt enkelt oemotståndlig och att det var fredag gjorde att jag bestämde mig för att ta en bit och den var såå god. Det fick bli mellanmålet idag. Det blir inget speciellt fredagssnacks för mig i heller förutom ett glas vin, så allt som allt blev det en rätt bra matdag.

Smoothie på fil, jordgubbar och ägg och hembakt råg/dinkelsurdegsbröd med ost till frukost, finn crisp med ost och paprika till mellis, kokt kålrot och morot med en stekt ekohamburgare och en tsk majo till lunch. Wienerlängd till mellis och ett konstigt ihop plock av veckans rester till middag. Kvarg med citron och färska jordgubbar till efterrätt. Mums!

Nu ska jag fundera ut nåt litet gott med lite kolisar och en del protein att klämma i mig. Och ett glas vin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar