lördag 17 mars 2012

Joggingtur och hungrig dag

Startade dagen bra med en smoothie på lite fil, kvarg, ett ägg och hallon.
Sen sprang jag en runda som tog drygt 30 minuter. Ingen vidare km-tid men jag höll mig springande nästan hela tiden i alla fall. Efter två rätt långa backar gick jag kanske 20 meter för att hämta andan. Efter det körde jag en cirkel på 3 x 5 övningar för överkroppen.
Det blev
- push press med KB höger (12, 8, 8 kg) http://www.myomytv.com/kettlebell-push-press-exercise-tutorial/
- push press med KB höger (12, 8, 8 kg)
- armhävningar mot pianot
- bänkdips med böjda ben (http://www.youtube.com/watch?v=jox1rb5krQI)
- vanlig planka
Kändes skönt efteråt även om jag var rätt stum i benen och mör i armarna också. Skön känsla ändå.

Frukost på det blev tre halvor rågkuse med manchego-ost och sista halvan med nutella...
Kaffe med mjölk till mellanmål. Nötkorv med vitkål (kokt i vatten och lite grädde) till lunch.
Mellanmål blev hemgjord jordgubbssorbet på frysta jordgubbar, vaniljyoghurt och turkisk yoghurt. Müsli till.
Middag hos mamma och pappa med mumsig räkröra på vitlöksstekt bröd och sallad. Wok med risnudlar, kalkon, vitkål och broccoli till huvudrätt. Ett glas vin. Åt lite väl mycket men det var så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar