tisdag 13 mars 2012

Energiträning

Solen sken idag och det var jag som hämtade barnen idag. Fast jag hellre hade satt mig i en stol med solglasögon på näsan och vänt upp ansiktet mot solen så fick jag till en helt ok KB cirkelpass. Fokus hade väl kunnat var bättre men det var ändå skönt att få det gjort innan kvällen och det gav härlig energi att vara ute i solen också!

Uppvärmning: Några rundor runt barnens uppbyggda "hästhoppningsbana" på en blöt gräsmatta. :-)

3 x följande:
KB swing (12, 16, 16 kg)
Enarmsrodd höger (12, 12, 12 kg)
Enarmsrodd vänster (12, 12, 12 kg). Tänker verkligen på att spänna magen och försöka använda arm och rygg.
Plank climber
Utfall bakåt höger (12, 12, 12 kg)
Utfall bakåt vänster (12, 12, 12 kg)
Knäböj (12, 12, 12 kg)

Jag borde nog öka på till 16 kg på knäböjen men samtidigt gillar jag verkligen inte den övningen. Det är som om jag känner mig osäker på om jag har bra teknik eller inte och då känns det inte kul. Dessutom är det jobbigt... Ska nog be mannen att filma mig någon gång snart. Lite samma sak är det med utfall / lunges. Gör jag verkligen "rätt", det är frågan?
Förresten så gäller det nog alla övningarna! Jag ville gå på en KB-workshop här i mars men mannen är bortrest och barnvakten också så det får bli en annan gång.

På kvällen när mannen kom hem hade jag fortfarande träningskläderna på mig och ovanligt mycket energi så jag tog en joggingtur till Coop och tillbaka (inklusive omväg, annars hade det blivit lite väl kort.) Det blev väl inte mer än 10+10 minuter men gav ändå en fingervisning om att jag orkar mer än jag tror, särskilt med musik i öronen. Det var lite kallt och jag var rädd att ansträngningsastman skulle ställa till det men det gick fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar