onsdag 20 februari 2013

Drop dead diva

Drop dead diva är en serie på Netflix som jag börjat titta på. Har aldrig hört om den förut men den är rätt kul. Ikväll passade den alldeles utmärkt att titta på under ett lugnt vardagsmotionspass på träningscykeln.



Det känns lite löjligt att ens ta upp det men jag är nöjd när jag faktiskt får till lite vardagsmotion. Visst hade ett tufft träningspass varit roligare att skriva om, men den här lilla bloggen är ju min träningsdagbok och här kvalar det in.

Jag kan ju passa på att skriva upp mina fyra tabata-intervaller i förrgår också. 2 x KB-swing, dynamisk planka och benlyft. KB-swingarna med 16 kg känns verkligen i hela kroppen. Ofta blir det ju så att jag gör lite mer när jag väl börjat men i förrgår kände jag inte alls att jag hade orken för det. Kände mig inte så pigg idag heller. Ömma muskler liksom och ingen riktig kraft i kroppen.

Igår blev det ingen träning eftersom vi var bortbjudna på middag och sen hjälpte jag min man att packa för en affärsresa.

Imorgon skulle jag vilja träna ett  lite längre pass. Eller kanske ett styrkepass med skivstången. Hoppas jag känner mig piggare då!

2 kommentarer:

  1. Det är just den där typen av motion som jag älskar. Vardagsmotion! Heja heja!

    SvaraRadera