onsdag 27 februari 2013

Lekplats-tabata

Jag och barnen hann ut i det härliga vädret någon timme efter jobb och förskola idag och det var så skönt! Inget mer sportlov för oss tyvärr men jag har jobbat lite kortare dagar både igår och idag och kan nog fortsätta så resten av veckan också. Dottern är med mig på jobbet och det blir alldeles för mycket Svtplay men en hel del pyssel och annat också. 

Barnen hade ingen lust på en längre utflykt så det blev lekplatsen närmast oss. Fem olika tabata-intervaller hann jag med och det känns i axlarna och benen nu trots att tempot inte var så högt. Bra intensitet i varje intervall i alla fall. Jag körde pull-ups i ett klätternät (fötterna på en pinne som hjälp), armhävningar mot bänk,  boxhopp på bänk (var lite halt så jag fick lov att hålla i mig), stepup och enbensknäböj med benet på gunga. Hade ju helt fel skor på mig men det funkade någorlunda ändå. 

1 kommentar:

  1. Perfekt ju!! En lekplats är toppen för träning .. & tabata är riktigt roligt tycker jag!
    :)

    SvaraRadera