söndag 17 februari 2013

Kalashelg

I helgen har vi firat vår tjej som fyllde 8 år idag. Lördag med cirkuskalas för tjejerna i klassen och idag ett litet släktkalas med Opa och faster från Tyskland som är på besök för tillfället, och så mormor och morfar.

Jag har ätit en del fika men inte överdrivet mycket. Jag jobbar med att inte ångra det jag faktiskt stoppat i mig och lyckas väl så där. Igår åt jag ändå bara en muffins och lite smakprov på grädde, någon godis och en sagolik chokladfrosting. Allt annat än nyttig men mycket god! Muffinsen var mitt standard (icke nyttifierade) recept från Anna Bergströms kakbok. Jag bakar i och för sig alltid med dinkel istället för vetemjöl så det gör det väl lite mer GI? ;-)


Idag tänkte jag göra budapestrulle men lät antingen botten svalna för länge eller så hade jag den för länge i ugnen. Det gick i alla fall inte att rulla så det blev två hjärttårtor istället! Åt en stor bit som var så himla god. Värt det. Jag gillar att det är bara en dl mjöl i i alla fall. Nästan "wheat free cheat", liksom!


Idag har jag äntligen tränat också. Ett något längre Myomytv-pass med några smärre ändringar. Det tog emot rätt mycket men kändes så skönt när jag var färdig. Som vanligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar