torsdag 21 februari 2013

Upphackad träning med förhinder

Jag vill ju inte skylla på barnen men ikväll var de alldeles ovanligt trassliga med läggningen vilket ledde till att jag inte hann med något riktigt träningspass idag fastän jag haft träningskläderna på mig ända sen vi kom hem från skolan / förskolan.

Jag gick faktiskt ut på altanen där jag fortfarande hade koll på barnen (som lekte med varsin kompis) men fick lite sol och frisk luft och körde två tabata-intervaller med lätta svingar (8kg). Vardagsmotion!

Efter mat och köksfix körde jag fyra minuter enhandssvingar (utan paus) och en och en halv tabataintervall med thrusters (efter halva sista kom jag på att jag bränt vid köttfärssåsen till imorgon:-0 Så typiskt mig att tro att jag kan göra flera saker samtidigt och sen bränna vid nåt.). Jag tänkte att det mest skulle vara som lite mer vardagsmotion och så skulle den "riktiga" träningen komma sen.
Men så blev det inte för först nu sover båda barnen och det är för sent för mig för någon tyngre träning. Måste komma i säng i tid för jag blir så grinig annars...

Lite mer vardagsmotion blev det i alla fall eftersom dottern hade ont i magen och fick ligga i gästsängen och kolla lite "Hela England bakar" med mig, medan jag gjort lite tåhävningar och knäböj. Bättre än inget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar