tisdag 14 maj 2013

God mat idag


Mycket mumsig lunch idag. Ekologisk kyckling med spenat, getost, avocado och tomat. Jag köper faktiskt bara ekologisk kyckling och tyvärr finns den inte styckad. Nu körde jag den på knappt 80 grader halva dagen och sen var den väldigt mör och fin. Just den ekologiska kycklingen kan ju vara lite segare än "vanlig" kyckling. Filén kryddade jag bara lite och körde snabbt på grillen i ugnen för att få lite färg och den blev riktigt bra som sagt. De andra bitarna ska få bli andra rätter. Det är ju helt klart lite mer pyssel med hel kyckling men det känns bra att veta att kycklingen haft ett lite bättre liv. Sen är jag ju inte konsekvent tex när jag äter ute, men det är alltid nåt tänker jag.

Till kvällsmat gjorde jag nässelsoppa på de första nässlorna, två ägg, en skiva bacon och fröknäcke med färskost till. Det får bli fler gånger, helt klart!

Idag har jag inte tränat men gått en promenad i alla fall. Skönt! Faktum är att jag har en faslig träningsvärk i rumpan sen igår. Kan bero på att jag hade energi på kvällen och joggade en 5-km runda fastän jag ju faktiskt styrketränat på morgonen också. Efter det kände jag att benen och framförallt rumpan verkligen fått nog. Tiden ska vi inte prata om för den är deprimerande. Nästa gång tänker jag inte ens ta tid. Någon nytta för konditionen gör det väl i alla fall?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar