tisdag 28 maj 2013

Rom!

Jag och min man har varit i Rom en långhelg och kom hem ikväll. Första gången vi åker bara vi utan barnen mer än en natt, tror jag. Riktigt härligt var det. På min födelsedag lyckades vi se påven och blev välsignade tillsammans med en massa andra människor. Roligt även om jag inte är särskilt religiös. Jag kan inte fatta att jag inte varit i Rom förut. Det är ju en helt fantastisk stad med så mycket att se och så lätt att gå överallt.

Tränat har jag ju inte gjort men vi har promenerat massor, ätit mycket bra mat, någon efterrätt och alldeles för mycket prosecco och aperol spritz! Men det var det värt. Jag älskar prosecco:-) Och croissanter... Så mumsigt till frukost men först grundade jag med ordentligt med äggröra.


Pastan (glutenfri) var dock inte värd det eftersom den faktiskt inte var så god. Åt inte ens hälften men blev mätt på kött, tomater och ruccola till "secondo" istället.

Första kvällen var vi trötta efter en tidig morgon och beställde skinka och mozzarella till rummet. Tallriken på bilden var en portion!

Jag gillar att beställa mat som är speciell för staden och hade läst att tex oxsvans var det, så det fick det bli. Gott! Åt sparrisrisotti till "primi" så jag blev alldeles för mätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar