söndag 5 maj 2013

Sen lördagsträning och apropå komplex

Ja, pga. scouttävling (som dottern och hennes patrull vann!) och grillmiddag för vänner blev det riktigt sent innan jag kom igång att träna igår. Men det blev av, vilket jag är riktigt nöjd med!

Andra passet i mitt styrkeprogram körde jag och det var "reverse lunge", armhävningar, "bent over barbell row" och sidoplanka. Idag kände jag mig lagom trött i benen med lite träningsvärk på baksidan av låren. Bra!

Idag har jag inte tränat men jag har grävt om en rabatt och lyft stora stenar, kört grus mm. Diverse cykling, promenerande och tvättfix har också gjort att det blev en rätt aktiv dag så jag är nöjd med dagens vardagsmotion.

Överhuvudtaget försöker jag att fokusera mindre på maten (den är redan bra) och mer på träning och vardagsmotion. Det är svårt men känns sundare. Jag tror verkligen att träning är nyckeln för att bli mer nöjd med min kropp. Beata skrev ju häromdagen om komplex och det vet jag verkligen en hel del om!

Hela gymnasiet hade jag aldrig kjol eller shorts (inte ens på gympan) för jag skämdes så över mina tjocka ben, och så särskilt vristerna och vaderna. De är fortfarande inte smala (det är nog en hel del genetiskt) men jag har lärt mig att acceptera dem och försöker tänka att de är starka och funktionella istället. Och jag tycker nog att träningen gett liiite bättre form till vaderna ändå. Tänk om jag fokuserat på effektiv träning lite tidigare  istället för att bara avsky mina ben!

Nu tränade jag ju visserligen rätt mycket under universitetstiden men aerobicspassen var faktiskt inte så där särskilt effektiva. Parat med mycket kolhydrater och lite fett blev det så där. Även om jag absolut var smal var inte kroppen snyggt formad. Nu känner jag att jag har muskler på benen där jag inte haft några förut. På baksidan av låret alldeles över knäna tex. Härlig känsla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar