söndag 19 maj 2013

Helg recap


Lördagens grillmiddag med marinerat kött, rödbetssallad med fetaost, sparris, spenatsallad, tzatziki och bea. En halv korv åt jag också och till det ett glas bubbel och ett glass rött vin. Mycket gott och jag blev riktigt mätt också. 

Började dagen (inte så tidigt) med ett styrkepass som gick helt ok. (Några backintervaller blev det ju inte på fredagen.) Höjde vikten på marklyft vilket jag är nöjd med. Behöver bara en stång för att träna pull ups/chins. Det funkar inte jättebra i ringarna och den ställningen jag köpte var för stor för att sätta upp. 

Hann med en del trädgårdsarbete innan vi fick middagsgäster också. Svetten rann för det var himla varmt ute. 

Söndag blev det ingen träning men jag lyfte betongplattor i en halvtimme så det får väl räknas som nåt?

"Fuskade" med en del bröd och blåbärspaj när vi var bjudna på nässelsoppslunch också men det var det värt. Hembakat bröd och blåbärspaj är helt enkelt bland det godaste jag vet! Lite lätt ätstörd är jag väl ändå eftersom jag efteråt kan hålla på och fundera på det och nästan få ett slags "kompensationstänk". Men det beror mest på att jag ju har ett visst mål till sommaren och det är svårt att nå om jag äter för mycket socker och vete. Ja, ja, var rätt måttlig ändå och resten av dagen åt jag mycket bra och mådde fint i magen, vilket jag inte gör om det blir för mycket av det goda. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar