fredag 3 maj 2013

Tack vare studsmattan

Tack vare studsmattan blev det ett träningspass i går ändå!

Kände mig riktigt trött och hade ont i huvudet ända tills efter kvällsmaten igår. Då ville barnen att jag skulle hoppa studsmatta med dem och det ville ju jag också. Vi byggde upp den förra helgen och jag måste säga att den är en av de bättre sakerna med att bo i hus! Ful, javisst, men det är ju kul, barnen älskar det, man kommer ut och rör på sig och jag tror att det är riktigt bra träning också. Det känns så i alla fall.

Hursomhelst, efter diverse bus på studsmattan så kände jag mig ju mycket piggare än innan. Såklart.
Så när barnen kollade på bolibompa och mannen var och tränade passade jag på att köra ett pass med skivstången. Jag började ju ett program förut men kände att det var dags att börja om nu igen. Det blev marklyft, pullups (fötterna på marken) och axelpress 5 x 6 + planka. Jobbigt men skön känsla efteråt.

Första maj blev det ingen träning. Drack lite för mycket bubbel kvällen innan för det. Men en massa vårstädning ute på huset och altanen plus studsmatta kändes som nog med vardagsmotion ändå. Maten var också ok, förutom alldeles för mycket grädde till fikat med hallon och grädde. Mannen hade i lite socker i grädden, det brukar inte jag göra, och oj vad det var gott...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar