torsdag 16 maj 2013

Motvind och gödseldoft och det här med resultat


Näe, det här med att cykla till jobbet är inte riktigt min grej. Men jag ska försöka göra det åtminstone en gång i veckan. Grym motvind hade jag på vägen hem och kände mig stressad för att hämta barnen i tid. Inte för att de klagar och vi hämtar ju rätt tidigt ändå, så det var väl rätt onödigt. Nygödslat på åkern som man kan se, och nog luktade det... Hm, härligt lantligt kan man ju kalla det också. 

Ingen mer träning än cykling idag. Igår kväll körde jag sista passet i andra "varvet" av styrketräningsprogrammet. Nu har jag gjort två varv och har två kvar innan jag kan gå vidare till nåt annat. Sista varvet är iof "deload" med lite lägre vikter. Egentligen borde jag nog köra det en omgång till och sen gå vidare. Får se. Beror lite på om jag känner några resultat tror jag! 

Apropå resultat så känner jag mest att jag står still och trampar på samma ställe och att träningen inte riktigt leder någon vart. Lätt deprimerande faktiskt. Jag antar att jag inte "nött på" nog mycket? Samtidigt tycker jag ju att jag är rätt så ihärdig. Problemet kanske är att jag sabbar det genom någon riktigt onyttig vecka då och då, framför allt vid resor... 

Nej, nu ska jag göra som det står i mitt program, fokusera på vilka vikter jag kan lyfta och strunta i vikten på vågen. Den är inte viktig för mig heller. Däremot skulle jag gärna ha lite slätare ben och rumpa till sommaren tack! Det får bli backintervaller imorgon igen helt enkelt. 

1 kommentar:

  1. Haha, kanske är att föredra trafikbuller och avgaser som jag har när jag cyklar då framför gödsel. Tror det är en vanesak med cyklingen. Det är inte kul först men sen kommer man in i det. Som att springa antar jag! Duktig du var som sprang 5 km! Och jag tycker visst du fått resultat. Men visst, fusket stoppar säkert upp och utan det kunde man fått ännu mer effekt. Riktig fuskhelg för mig.. Lite periodisk fasta kanske?

    Kram

    SvaraRadera