tisdag 21 maj 2013

Morgonträning

Masade mig upp en kvart tidigare och utnyttjade det faktum att jag inte lämnade barnen på skola/förskola och faktiskt kan bestämma själv när jag börjar jobbet. En halvtimme tog passet. Reverse lunge som benträning idag och det kan jag ju inte påstå att jag gillar. Särskilt svårt är det när högra benet ska bakåt. Bra att träna såna övningar ändå antar jag.

Alltså, det är ju skönt att ha träningen gjord men jag kan inte riktigt påstå att jag gillar den här lite trötta känslan i kroppen hela dagen. Nej, det är mycket skönare att kunna gå och lägga sig rätt så snart efter träningen. Jag tror jag orkar mer på kvällen också. Därmed inte sagt att jag tänker sluta med morgonträning helt. Jag ger det nog några chanser till då och då när det passar. På helgen tex ;-) En av fördelarna med morgonträning är för mig att jag känner att det är helt ok, till och med bra, med en stooor frukost och det älskar jag! Gjorde äppel-banan-plättar på tre ägg i morse. Inget smör till. Blev mätt men hade gärna ätit mer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar