onsdag 15 maj 2013

Jag slarvar

Jo, jag har insett att jag slarvar med en del saker både när det gäller mat och träning. Det värsta är nog att jag inte värmer upp nog ordentligt innan styrketräningen. Inte så konstigt då att andra och tredje setet går bäst... Visst har jag värmt upp så jag varit lite varm, men absolut inte svettig. Jag tycker det borde räcka men läser i min "Beautiful Badass"-manual (pinsamt namn) av Nia Shanks att för kvinnor över 40 (är ju inte där än men det är inte så många år kvar) är uppvärmningen än viktigare. Och det kanske är det som fattas för att få större förbättringar i min styrka tex?

Vad jag mer slarvar med är att tugga maten ordentligt. Jag äter så himla fort också. Jag ska verkligen fokusera på att tugga ordentligt och lägga ner besticken mellan varje tugga. Det blir svårt men förhoppningsvis hjälper det med mättnads- och nöjdhetskänslan efter varje måltid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar