onsdag 8 maj 2013

Knäböj och en "finisher"

Jag ska inte tjata mer om studsmattan så mycket mer men jag är bara så glad över hur enkelt det är att komma ut en sväng och leka med barnen och samtidigt få lite motion. Igår kom jag inte från jobbet förrän vid 19 pga besök och kände verkligen att jag ville ut en sväng i det härliga vädret och bar 15 minuter på studsmattan gjorde susen!

När barnen lagt sig körde jag tredje och sista passet i mitt styrketräningsprogram. Bland annat knäböj den här gången och det är inte min favorit. Var svagare än vanligt också och fick lov att sänka vikten,  men äsch, jag tänker att jag säkert förbättrar mig bara jag håller i och det ändå känns nog tungt.

Lite jobbigt är det ändå att jag börjar tvivla på om jag verkligen tar i och gör mitt bästa. Jag är inte jättebra på att pusha mig men tycker ändå att jag försöker krama ur lite mer och lägga till någon mer repetition när jag känner att det går.

Gjorde några bonus "hip thrusters" också. Såg att Olga tipsat om dem också men min inspiration kommer ju från bland andra Marianne på Myomytv.com, hennes kolleger i Get Glutes och de andra i Girls gone strong. Kanske Olgas inspiration också?


Sen avslutade jag med en "finisher" (och en till länk här då) för att använda amerikanska träningsbegrepp (vilket jag tycker är kul!) En tabata med KB-swing med 16 kg och sen var jag genomsvettig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar