torsdag 10 januari 2013

Basic KB-pass och träningsplaner

Nu var det ett tag sen jag tränade igen men nu är jag på banan igen! Igår när jobb-besöket åkt hem var jag helt enkelt för trött och hade för mycket huvudvärk för att träna. Idag är jag mycket piggare och det blev ett basic KB-pass igen. Samma Myomytv-pass som på nyårsafton. Totalt 30 minuters träning. Det känns bra även om jag nog måste försöka "växla upp" min träning en del för att få mer resultat. Som det är nu känns det som om jag står och stampar på samma ställe. Kanske är det inte så men jag mäter ju inga framsteg och då är det svårt att märka ev. sådana också.

Så, för att få in lite omväxling och förhoppningsvis framsteg också köpte jag programmet "Lift like a girl" tidigare i höstas.
Visst finns det massor med annan info men jag tänkte att det skulle vara enkelt att bara följa ett helt färdigt program. Nu ska jag bara börja träna efter det också. Måste skaffa en skivstång bara. Eller så skulle jag kunna utnyttja klippkortet på ett lokalt gym som jag ju skaffade i början på sommaren. Hm. Kanske det ja.

Ett annat alternativ är att träna hos mina föräldrar. Min bror skaffade skivstång, vikter mm till dem i somras och jag har inte ens kollat vad de har på verkstan. Det är bara bror som har använt grejerna hittills tror jag. Ganska konstigt med tanke på att jag ju vill lära mig knäböj, marklyft och sånt med skivstång. Men nu ska jag gå igenom materialet i Lift like a girl och sätta igång!

4 kommentarer:

  1. Kul! Du är duktig som kör hemma.

    Känner också att jag behöver träna, speciellt min sladdriga rumpa och ben;-) Funderar också på om jag ska fortsätta med cirkelträningen på Lidingö (dyrt!), köpa SATS-kort (också dyrt!) eller kanske Friskiskort som min kollega tycker..? Då räcker nästan friskvårdsbidraget. Svårt, får nog bli ett inlägg om det.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sladdrig var väl att överdriva!
      Inte för att jag är vältränad än men just nu känner jag faktiskt att det finns mer muskler än förut under allt det mjuka. Måste bli av med några kilo fett bara!

      Jag skulle nog köra på Friskis plus hemmaträning om jag vore du.
      Kram

      Radera
  2. Wow! Och jag är ju en sådan som ÄÄÄÄLSKAR hemmaträning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. He, he, ja planen är ju bra. Tycker jag med. Nu gäller det bara att genomföra också...

      Radera