lördag 5 januari 2013

Möra ben efter en dag i backen

Efter ett träningspass igår, slalom idag (utan barnen) och sen lite skridskor på det, så känns benen lagom möra nu. Rumpan med. Skönt!

Igår blev det ett snabbt pass (som vanligt) med följande övningar i 6 minuters set kanske man kan säga?
45 sek arbete, 15 sek vila
- KB-swing, först 8 kg som uppvärmning, sen 12 kg
- KB-thrusters, 8, 12, 12 kg
- Utfallsgång, 12 kg, rodd 16 kg
- Sidolyft

Barnen och mannen åkte slalom igår så barnen hade ingen lust idag. Däremot hade de lust att åka till mormor vilket turligt nog passade bra för henne också, så jag och mannen fick en härlig dag i backen för oss själva. Kändes som minisemester! Vi åkte mest röda backar och det gick bättre och bättre även där det enligt min uppfattning var lite brantare. Då känns det ju rätt bra i benen också!

Vi lyxade med en megahamburgare i toppstugan vilket höll mig mätt ända till kvällen. Som vanligt äter jag inte brödet och bara lite av klyftpotatisen. Känns som en ok balans.

Mot kvällen tog vi en liten tur till skridskobanan runt hörnet. Sonen vill gärna öva och det är ju kul förstås. Skridskor var en av de få saker jag faktiskt tyckte var kul på gympan och jag gillar fortfarande att åka skridskor även om jag skulle behöva ett par som är lite bekvämare.

Nu känns det som om jag med gott samvete kan sjunka ner i soffan med ett glas vin och kanske nåt annat gott också?

2 kommentarer:

  1. Låter härligt! Träffade ju kusin L i fredags och blev inspirerad att ta en skidlektion. Kanske vi skulle göra tillsammans?

    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Ja, kanske det! Mycket har ju med att våga att göra också. När jag väl törs släppa på lite med farten så upptäcker jag ju att det faktiskt går att svänga även på isiga partier, bara man trycker på lite! Känns i benen bara, men det är ju bara bra!

    Kram!

    SvaraRadera