onsdag 16 januari 2013

Kämpar med armhävningarna med tveksam teknik

Bolibompaträning blev det ikväll. Nöjd att det blev av och att halsen känns bra! Jag bad dottern ta ett kort när jag gör armhävningar. Det var mot slutet så jag var rejält trött men frågan är om jag var rakare i kroppen innan? Tror inte det. Men strunt samma, jobbigt är det så jag hoppas att det ger resultat.

Passet såg ut så här:
"Couplets" som Myomytv-Marianne kallar det, dvs. 3x2 olika övningar, 45 sek arbete, 15 sek vila
Uppvärmning: (2x3) KB-swing 8 kg, hopprep, jumping jacks
- Armhävningar mot pall / planka
- Enbensknäböj på pall, höger / vänster
- KB-swing 16 kg (jobbigt!) / höftlyft (inte optimal kombo eftersom KB-swingen också är jobbig för rumpan och höfterna men skönt med lägre puls i alla fall.)
- KB-thrusters 8, 12, 12 kg

Jag har skrivit upp vad jag ätit idag och tänkte räkna lite på innehållet. Får se om barnen vill somna någon gång så jag får lite lugn och ro bara! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar