fredag 25 januari 2013

Uuuut med rumpan

Knäböj har jag ju gjort en del men som tyngst med 16 kg kettlebell. Idag testade jag för första gången med skivstång. Först med bara stången men sen med 30 kg. Det var inte heller så tungt men jag börjar lite försiktigt och lassar på mer nästa gång.

Det är tre olika pass i nybörjarprogrammet. Nu ska jag göra det här tre veckor till och öka vikterna varje gång förutom sista veckan som är "deload". Sen ska jag köra en omgång till.

Sen förväntar jag mig att vara en riktig biff! Ha, ha, nej det gör jag ju inte. Men det är ändå kul att prova nåt nytt tycker jag.

Jag får ju komplettera med promenader (eller ännu hellre jogging), yoga, kanske lite lättare kettlebell som konditionsträning och en och annan sprint eller intervallpass om jag vill ha riktigt bra resultat.

Just de där sprintarna är jag lite för lat för att få till får jag väl erkänna. Jag är rätt dålig på det där med att ta ut mig helt och hållet och är inte jätteförtjust i att svettas massor. Behöver öva på det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar