måndag 7 januari 2013

Vintersport till max

Det känns som om vi maxat med vintersporter rätt bra i helgen. Igår åkte vi längdskidor hela familjen, till och med jag! Jag har nog inte stått på ett par längdskidor sen jag gick i skolan och inte har jag velat göra det heller. Men sakta har jag blivit mer och mer nyfiken på hur det skulle kännas. Jag kommer ju ihåg att jag faktiskt tyckte det var kul när jag var yngre, innan lusten förstördes av bakhala skidor och tvång att åka varje dag i dåliga spår med skolan. (Ja, jag var väl rätt otränad också, det kan ha bidragit till den jobbiga känslan.)

Vi åkte tillsammans med en annan familj här i grannstaden och då mamman i familjen var bortrest kunde jag låna hennes skidor. Fokus var ju på att barnen skulle åka och det gick ju inte direkt fort, men ändå helt ok bra. Jag åkte ett litet varv på 2,5 km när de andra var färdiga och det gav definitivt mersmak! Så jag tror jag ska investera i ett skidpaket rätt snart. Det är skönt att ha om andan skulle falla på! För jag kände ju att det definitivt är väligt bra träning.


Jag i reafyndad jacka från Patagonia tidigar i höstas, byxor från North face, 15 år gamla, två år gamla Uggs fyndade i Las Vegas, lånade pjäxor och stavar. 

Senare på kvällen var det fri åkning i ishallen och sonen ville dit, så då åkte vi en runda skridskor också. Vintersport till max ju. ;-) Fast, det var ju mer vardagsmotion än träning får jag väl erkänna. Härligt ändå! En halvtimmes promenad hann jag också med och det var väldigt skönt att röra lite på sig helt själv med en podd i öronen.

Idag hann jag inte med någon träning alls pga. besök på jobbet och jobbmiddag. Imorgon blir det likadant. Om jag inte mot förmodan går upp tidigt och tränar på morgonen. Eh, nej, det gör jag inte. Helt ok det med. Jag ska försöka att inte äta för många petit fourer och choklad till fikat bara...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar