lördag 19 januari 2013

Jag och skivstången

Oj, vad jag är klen! Det var ganska tufft att inse att jag inte klarade overhead press med mer än stången, och knappt ens det. Jag fick lov att göra push press för att få upp den alla 5 x 6 seten. Jag fattar inte riktigt det eftersom jag kört en del med kettlebells men uppenbarligen är det inte samma sak. 

Det känns ändå bra att vara igång nu. Marklyftet kändes bra men jag hade ju inte mycket vikt på. Chins körde jag också, med gummiband. Jobbigt! 

Utrustningen är bra men nästa gång ska jag se till att ha lite mer tid och fixa det lite mysigare på "träningsvinden". Barnen tyckte det var kul i alla fall och vill åka till mormor och morfars vind (verkstadsvinden) igen så vi åker nog dit nästa vecka efter skolan måndag eller tisdag skulle jag tro. Helst skulle jag ju vilja träna hemma men vi har inte riktigt plats för en sån där ställning. Eller, jag tycker att vi har det, men de kostar ju en del pengar också så jag ska testa det här ett tag först. 

Jag ska köra efter Nia Shanks,"Beautiful badass" nybörjarprogram nu ett par veckor och se vad det ger för resultat. Ska bli spännande!

Update: Mamma sa att stången vägde 8 kg så jag blev lite chockad just för att jag inte klarade mer på overhead press. Nu frågade jag min bror eftersom jag tyckte det var lite konstigt ändå, och det var faktiskt 20 kg. Liiite bättre även om jag inte är stark precis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar