måndag 14 januari 2013

Halskill och huvudvärk

Det är nåt som ligger och lurar i min kropp och inte vet riktigt om det ska bryta ut eller inte. Jag kände det redan i lördags kväll när jag fick ordentlig huvudvärk och kill i halsen. Förkylning börjar nästan alltid med huvudvärk för mig. Men ofta blir det inte mer än så här heller. Så nu vilar jag ikväll och hoppas att allt är borta i morgon. i

Förresten har jag bestämt att jag ska skriva upp vad jag äter nu igen. Jag tänkte faktiskt gå så långt att jag kaloriberäknar vissa dagar också. Jag vill veta hur jag ligger till helt enkelt. Jag tror att det överlag är bra men att jag fuskar för mycket för att gå ner i vikt. Det är inget problem att stå still viktmässigt som jag äter nu och jag ligger rätt stabilt på ca 60,5 kg. Det har inte hänt så mycket sen april förra året eller sen lägsta noteringen i maj förra året. I helgen ska jag nog ta några formbilder för att se hur utgångsläget är. Skulle tro att det är rätt oförändrat.

Dagens mat
Frukost: Två kesofrallor med bregott (kanske bör dra ner på det?), gustafskorv och ost. Åt lite senare frukost när jag kommit till jobbet.
Mellanmål: Kaffe med mjölk
Lunch: Köttgryta med rotfrukter
Mellanmål: 5 mandlar och två morötter
Middag: Varmrökt lax, sallad med spenat och vinegrette, sås på turkisk yoghurt, äpple och curry
Kväll: Pepparmintste. Jag är faktiskt lite småsugen nu, men eftersom jag mest tillbringat tiden i soffan tänker jag att jag faktiskt inte behöver nåt mer just nu. (Update: Jag blev för hungrig så jag tog en skiva gustafskorv.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar