tisdag 22 januari 2013

Post-workout snack


Sötpotatisbröd, stark ost och pepparmintste. Mmm, vad gott! 

Träningen då? Jo, jag åkte till träningsvinden och körde andra passet i mitt nybörjarprogram. Det är tre olika pass som alterneras de fyra första veckorna. Längre än så har jag inte riktigt koll. Idag var det "Reverse lunges", "Inverted row", armhävningar och sidoplanka. De två sista är ju inte precis mina favoriter... 
Det är ju nackdelen fördelen med att följa ett program, att man får lov att göra övningar som man inte riktigt gillar men kanske behöver mest. Nu första veckan har jag inte så tunga vikter. Eller, det var ju bara i en övning som det var någon vikt, reverse lunge, och där hade jag bara stången vilken väger 20 kg till att börja med. 

Det känns bra men ett pass tar rätt lång tid och jag svettar inte så mycket. Jag hade rätt mycket träningsvärk i ryggen efter första passet så jag hoppas på lite lagom träningsvärk nu också. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar