måndag 28 januari 2013

Vecka 2 - Beautiful badass

Lite småpinsamt namn är det ju på träningsprogrammet jag följer just nu, hoppas det ger de resultat som utlovas i alla fall! Eller, det lär det nog göra bara jag tar i ordentligt. Det är svårt att veta hur mycket jag kan lyfta tycker jag. Igår gjorde jag marklyft och ökade från 35 kg till 40 kg. Kanske att jag skulle kunnat ta 45 faktiskt. Jobbigt var det i alla fall och jag känner att jag vill vara försiktig med ryggen så här i början. Chin-ups med hjälp av gummiband gick rätt bra. Eller, jag fick till rätt motstånd så att jag knappt klarade av den sista i varje set. Träningsvärk bak i ryggen idag. Axelpress var grymt jobbigt och jag fick lov att "push pressa" de sista igen. Planka gjorde jag först idag för axlarna klarade inte av det igår.

Idag ville jag göra nåt med mer puls så jag körde en Zwow men ändrade lite så det passade det jag ville fokusera på idag (inget med axlar). Skönt att svettas lite (även om jag nog kunde ha pushat mig mer).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar