måndag 3 december 2012

Om jag går och lägger mig nu kan jag ju gå upp och träna i morgon bitte

Nyss hemkommen från affärsmiddag (julbord men jag åt måttligt) och sitter och slappnar av i soffan efter en intressant med psykiskt rätt ansträngande jobbdag. Funderar på träning i morgon och resten av veckan. Imorgon blir det svårt med träning igen pga besök på jobbet. Om inte jag tränar på morgonen... Om jag går och lägger mig nu kan jag ju gå upp och träna i morgon bitti, sa jag nyss till min man som mest fnös och säger "aldrig i livet" att du fixar det. Han brukar gå upp klockan 5 och då grymtar jag mest och vänder på mig i sängen vanligtvis. 
Hm, det är ju näääästan lite motiverande på så sätt att jag vill bevisa att jag visst kan träna på morgonen. Fast faktum är att min kropp inte brukar vakna förrän framåt 10-tiden. Jag får typ hjärtklappning av att gå upp för trappen på morgonen. Det händer aldrig på kvällen. 
Men ändå, om jag går och lägger mig nu skulle jag ju kunna köra ett kort KB-pass imorgon. Jag väcker ju inte barnen förrän 7:15 vilket jag vet är sovmorgon för de flesta så egentligen har jag ingen ursäkt. Det är bara en fråga om motivation och den är sådär just nu. Jag behöver pepp! Fixar jag morgonträning och vad vinner jag på det?

1 kommentar:

  1. Haha, gissar att det inte blev morgonträning? Eller kanske ändå om du verkligen bestämt dig! Jag tycker ju det funkar utmärkt att cykla/gå snabbt en halvtimme innan frukost. Idag när jag gick från T-banan kände jag mig full av energi och ville fortsätta gå men kände att jag ju måste till jobeet. Frågan är hur styrketräning skulle funka? Vet inte riktigt.

    SvaraRadera