onsdag 6 november 2013

En liten cardio-runda

Sen jag skrev sist har jag kört 2-3 skivstångspass i veckan, lite cykling och lite lekplatsträning. Vardagsmotionen är det så där med men maten är bra för det mesta.

Inspirerad av Molly Galbraith som postade ett gammalt inlägg på Facebook om konditionsträning man kan göra inomhus när det är kallt ute, satte jag ihop det här korta intervallpasset:
45 sekunders arbete, 15 sekunders vila x 3

Farmers walk 2 x 20 kg
Mountin climber
Leg raises
Jump squat
KB-swing, 12 kg (ville inte ta 16 eftersom jag tänkt träna knäböj imorgon och vill spara benen lite).

Så här i efterhand kan jag konstatera två saker:
1. Jag har ingen vidare kondition
2. Det var inte så smart med flera övningar som är "grepp-tunga". 20 kg viktskiva var tungt för händerna. Men bra att träna!

Kort och skönt pass i alla fall. Särskilt efteråt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar