måndag 4 mars 2013

25 bra dagar

Ja, egentligen har ju Helena (Bodycomf) utlyst 26 bra dagar men jag hoppas på imorgon och inte idag så det får bli 25 dagar. Också ett bra tal! Utmaningen, eller vad man ska kalla det, passar mig väldigt bra eftersom jag funderat en del på att vara lite mer strikt med maten ett tag. Jag har i och för sig inte varit särskilt "slapp" med maten på sistone utan har en rätt bra normalnivå tycker jag och det ska jag förstås fortsätta med.

De kolhydrater jag äter kommer från grönsaker, lite frukt och mörk choklad då och då plus lite fusk här och där. Fusket tänkte jag ta bort de här 25 dagarna.

Idag var väl inte en så dålig matdag egentligen men jag gjorde en sak som jag tänkt att jag inte ska göra under de här 25 dagarna, nämligen smakade två pancakes från barnens frukost. Det är ju såå lockande att stoppa i sig det de inte äter upp...

Det viktigaste av mina mål de här 25 dagarna är att äta glutenfritt. Allt bakat är min svaghet och egentligen borde jag kanske låta bli att baka "godkända" bakverk också, men riktigt så långt tänker jag inte sträcka mig. Jag ska välja ägg till frukost så ofta som möjligt ändå och inte göra diverse paleo- och lchf-bröd alltför ofta. Lite åt whole 30 hållet men inte så strikt. På helgen och någon gång i veckan är det ok. Lördagsgodis och chips går helt bort. Det är inte så svårt för det äter jag väldigt lite av i alla fall. Lite mörk choklad efter lunch tex, är ok.

Frågan är hur jag gör med vin? Vill jag avstå helt på helgen. Hm, jag sover på saken. Jag kan liksom inte bestämma mig för om det är värt det eller inte. Att avstå alltså;-)

Träning då? Hm, ja tanken är ju att ta upp styrketräningen med skivstång igen. Det kom liksom av sig när jag åkte till USA och sen mannen var iväg. Det är inte riktigt min grej att följa ett program heller. Jag visste ju det men försökte ändå, vilket ju gick sådär. Istället för tre gånger i veckan tänker jag mig två gånger i veckan och så resten träning hemma. Fyra gånger i veckan räcker fint plus så mycket vardagsmotion som möjligt.

Tja, det var nog allt tror jag. Får se om jag kommer på mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar