lördag 30 mars 2013

Svart backe och rethosta

Vilken underbar påskhelg det varit hittills och två dagar är det kvar! Sååå skönt! Vi fick barnvakt några timmar igår och "intensivåkte" slalom i 1,5 timmar. Jag och mannen körde varsitt race eftersom vi inte åker riktigt lika snabbt eller i samma backar.
Men, jag skrev ju förut att jag kanske skulle våga mig på en svart backe och det gjorde jag! Den är nog kanske snarare röd enligt vissa, men ändå! Känner mig glad och nöjd i alla fall. Och förhållandena var så perfekta, och jag hade en podcast i öronen och gled förbi alla andra i singelkön. Ja, alltså jag trängde mig inte men singelkön gick så himla snabbt.
Alltså, en kombination av härlig pod i solen (i liften) och riktigt bra åkning i relativt tomma och inte alls uppkörda backar. Härligt helt enkelt.

Senare på em kom kusinerna från Stockholm och vi åt god kyckling till kvällen ute i stugan. Drack lite vin och åt jordgubbar.

Idag sken solen igen och jag kom ut på en 5 km promenad. Mer än så orkar jag inte för halsen är långt ifrån bra ännu. Till lunch var hela familjen med kusiner och mormor och morfar på påskbuffé på en restaurant med en massa gott. Proppade i mig sill och lax och brownie med chokladganache och tryfflar. Helt utan dåligt samvete. Inte min tallrik nedan eftersom jag inte åt bröd. Det räckte gott med allt det andra!


Kvällsmat blev lite köttfärssåsrester från barnen och några jordgubbar nu till kvällen.

Nu funderar jag på en hutt av det här innan läggdags så kanske jag slipper den irriterande rethostan som håller mig (och mannen) vaken. Har fått det i present och inte öppnat flaskan förrän nu. Men vågar jag?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar