måndag 4 mars 2013

Burpees, slalom och ett kort styrkepass

Igår vaknade jag och var så stel, så stel. Jag förstår ju varför eftersom jag varit väldigt dålig på att stretcha på sistone. Körde 4x10 burpees för att bli varm och så några solhälsningar på det och så kändes det bättre sen.

Vädret var riktigt fint så vi åkte till backen för några timmars slalomåkande. Härligt var det! Sonen fick dock åka till mormor och morfar för han hade ingen lust. Mer effektiv åkning för oss och dottern och roligt för honom = win, win.


När vi hämtade sonen passade jag på (efter påtryckningar från dottern = min pt!) att träna några styrkeövningar. Det blev marklyft 5 x 5 med 45 kg (lagom tungt för mig, men jag vill öka!), pullups med hjälp av gummiband, dips och planka. Usch vad jag är dålig på planka. Måste köra mer, men det är ju sååå tråkigt.

Idag blir det vilodag skulle jag tro. Om jag känner för det sätter jag mig på träningscykeln ikväll när barnen somnat för att få lite vardagsmotion.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar