onsdag 20 mars 2013

Någon slags överkroppspass

Eftersom jag fortfarande hade rätt ordentlig träningsvärk i rumpan igår från passet i lördags så fick det bli någon slags överkroppspass igår kväll. Gummiband som uppvärmning och även i passet. Jag gjorde bland annat rodd och push press med gummibanden. Lite mer rodd med 16 kg KB och så två tabata med burpees (gör armhävning på knä) och en tabata med plank climber. Jag höll på nästan en timme framför Bolibompa. Ovanligt länge för att vara mig. Lite osmart att sluta med plank climber bara för då var mina axlar rätt möra.

Idag är träningsvärken i rumpan borta så idag blir det nog nåt intervallpass mer inriktat på ben och rumpa. Mer planerad än så är jag inte. Planera är inte riktigt min grej. Jag "geggar" på som Beatatjata uttrycker det.

Jag kanske inte får ultimata resultat av det men träningen blir av i alla fall. Ibland (ofta) funderar jag på att vara mer strukturerad och göra det för mig "ovanliga" för att få mer resultat. Jag är inte riktigt där än med motivationen men kanske om solen börjar skina lite mer och det blir mer bikiniväder?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar