fredag 22 mars 2013

Istället för chokladpaj


Det är ju så många som fyller år just nu och nästan alltid bjuds det då på tårta på jobbet. Vanlig gräddtårta är rätt lätt att stå emot. Värre var det förra fredagen. Idag var det också svårt, men det gick! (Hittills). Tur att jag hade med mig favoritchokladen i handväskan. Annars hade nog resonerandet med mig själv slutat annorlunda är jag rädd.... 

Det är klart att jag kan äta en bit chokladpaj utan att det är hela världen och ibland blir jag så trött på mig själv att det inte bara är enkelt med mat och vad jag stoppar i mig. Jag vet ju att om jag äter en bit så är det gott i kanske fem minuter och sen ligger det och gnager där i bakhuvudet och jag ångrar mig mer eller mindre. Jag är avundsjuk på de som inte är såna. 

Å andra sidan vill jag ju komma i bikini-form till sommaren och det gör jag inte om jag äter chokladpaj varje fredag. Dessutom är pajen säkert bakad med vanligt vetemjöl = gift för mig och vem vet, det kan vara margarin i också? Så det handlar förutom vikten om hälsan också och om att inte stoppa i mig saker som jag vet är dåligt för mig.  

Chokladen då? Jo men det ser man ju att den är nyttig! Ca 10 gram räcker dessutom bra.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar