söndag 31 mars 2013

Påsksöndagsfrukost, svarta backar, tabata och mer mat


Snabbfärgade ägg, massa lax (en till rejäl portion) med pepparrotfärskost, ägg (2 st), fröknäcke och te. Sen stod jag mig till eftermiddagens fika med jordgubbar och lite hemgjord Bounty.

Idag fick vi barnvakt igen och fick återigen en riktigt härlig stund i skidbacken. Jag är så glad över hur mycket bättre det går med åkandet nu. Det är så coolt att våga släppa på lite och åka svarta backar (även om jag har hört att de inte är "riktigt" svarta, vilket nog kan stämma) och en helt annan sak att åka själv än att ha med barnen. De var inte sugna utan ville hellre leka med kusinerna hos mormor och morfar. Imorgon kanske?

En lite promenad på 3 km och 3 tabata-intervaller hann jag med efter fika och innan det var dags för middag med supermumsigt lamm, rättikagratäng (det fanns potatisgratäng också men jag ville prova rättikagratäng och det var riktigt gott. Hur man nu skulle kunna misslyckas med så mycket grädde, vitlök och ost...), sallad och rostad blomkål.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar