söndag 17 mars 2013

Jag har i alla fall träningsvärk

Det där med 25 bra dagar går inte så värst bra. Som synes av fredagens blogginlägg åt jag en bit födelsedagstårta till fikat på jobbet. Idag blev det också en liten bit körsbärspaj hos kompisar. Mindre än jag  hade velat äta i alla fall, fikamonster som jag är.

Å andra sidan har jag ätit mest bra saker och dessutom tränat en del också. Ingen sprint eller skivstångsträning dock. Äsch, jag struntar i det där med att följa en plan och gör som vanligt istället. Det funkar nog faktiskt bäst för mig.

Hur som helst. I fredags peppade dottern mig igen till lite rörelse till gladiatorerna. Diverse hopp och så lite drag i gummibanden igen. Någon slags rörelse helt enkelt istället för annan vardagsmotion.

Igår blev det ett pass med lite olika övningar, totalt 18 minuter, ute på altanen. Och vilken träningsvärk jag fick av det då! Särskilt i rumpan och baktill på benen vad nu det heter. Gjorde armhävningar, KB-swing, Sumo-knäböj med 16 kg KB och diverse lunges med KB.

Köpte längdåkningsskidor igår också och testade dem på em på väldigt knöggligt underlag. Ha, ha, vilken stil! Ramlade och fick världens blåmärke/blodutgutning på vaden också... Efter det, mumsig lördagsmiddag med liiite för mycket vin till.


Idag tänkte jag åka en runda på 7 km men efter ett tag tyckte jag att det var så himla långt och att jag varit borta så länge (glömde kolla på klockan när jag åkte) och ville tillbaka till de andra som börjat grilla hamburgare. Och ok då, det var rätt jobbigt! Kände mig lite som bambi på hal is i backarna också men det var ändå rätt härligt. (Trodde aldrig jag skulle säga det om längdskidåkning.) Sen gick hemvägen mycket fortare pga lite medlut så jag borde ju ha hållit i lite till. Nästa gång!  Nästa gång ska jag ha någon musik i öronen också. Det var liiiite för tråkigt att bara åka i det där spåret. Bra spår med inte så mycket backar (det är för läskigt för mig hittills) men det gör det hela lite enformigt också. Är rätt säkert på att jag kommer att ha träningsvärk i axlarna imorgon i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar