söndag 10 mars 2013

Några bilder från idag

Slalomdag idag (igen). Förra söndagen åt vi också hamburgare men idag hade vi med oss matsäck och grillade själva. Då kan man göra en specialare med vitkålsblad och spenat istället för bröd, hemgjord majonäs, rödlök och tomat. Mums! Efter en kopp kaffe och kesella med mandlar, valnötter och hallon (och en av barnens pannkakor från i morse med nutella på som jag helst vill glömma) på verandan i solen gick jag en 40-minuterspromenad i eftermiddagssolen. Det var inte jättevarmt men ändå så härligt att solen börjar värma och att det är ljust så länge. 

Jag har en del träningsvärk i axlarna och rumpan och känner mig rätt stel i benen och ryggen så jag passade på att stretcha i soffan i lekrummet medan barnen och mannen byggde med lego. 

Nu har vi ätit brokkolisoppa med "ostkex", dvs ost grillad i ugnen och lite rostbiff som fanns kvar till det. Åt för mycket och ät mätt som en plätt nu, och ganska trött. Trött men nöjd med en härlig helg! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar