lördag 9 mars 2013

Nya tag i morgon?

Igår och idag har jag haft lite halsont och tagit det lugnt med träningen. (Lite träning blev det ändå idag. Återkommer till det.) Igår var jag i alla fall helt ok nyttig men idag fuskade jag två gånger:-( Först lyckades jag inte motstå en halv hembakad scones till frukost fastän jag klämt i mig en hel portion av Marias scones först. Inte ok. Egentligen var den inte sååå god heller.
Sen åt jag en rejäl portion kladdkaka med grädde till efterrätt hos kompisar som bjöd på middag. Det var ok. Och den var sååå god också:-)

Nu mår jag inte sådär jättebra men det beror också på katt- och hundallergi som alltid sätter sig på andningsvägarna hos mig. Det blir dessutom ännu värre när jag äter vete... Ja, ja, jag får i alla fall nåt att jämföra med. Jag menar, hur ska jag annars komma ihåg hur bra jag mår i vanliga fall?!

Dagens träning bestod av diverse övningar ute i solen. Jag körde inte så intensivt eftersom jag inte ville ha för hög puls, men jag känner i kroppen nu att musklerna faktiskt har jobbat en del. Enbensknäböj på bänk, utfallsgång, dips, armhävningar och inverted rows (tror jag man kallar det) blev det. Jag och sonen byggde koja i skogen bredvid skidspåren när dottern och mannen tog en runda och man skulle kunna kalla det marklyft kanske när jag upprepade gånger försökte dra loss fastfrysna träd för att ha att bygga med:-) Sen undersökte jag ett rätt förfallet utegym och körde lite inverted rows där. Jobbigt!

Perfekt väder hade vi idag! Om jag inte vore för höjdrädd hade jag gärna provat själv att klättra upp i granen. Min 8-åring älskar verkligen att klättra och har inte alls ärvt min höjdrädsla. Bra så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar