torsdag 7 mars 2013

Vilande matvrak

Redan igår kände jag att jag inte var riktigt på topp. Det kändes ju bra på morgonen men efter frukost fick jag huvudvärk och var onormalt trött. Jag tänkte att det berodde på jobbet och den anspänning som trots allt var, men nej, jag tror det är något annat eftersom det känns lite lika idag. Så idag vilar jag. Energin finns bara inte där.

Maten då? Jodå, det går rätt bra! Det man kan anmärka på är väl mängden mat, vilken är stoooor. Jag äter verkligen mer än de flesta men också nyttigare än de flesta. 

Har ätit ute både middag och lunch sen i tisdags och det gör ju att det blir svårt att veta exakt vad jag stoppar i mig. Idag tex åt jag jättegod fisk med äpple, bacon och fänkål och en vit sås. Det var säkert en del mjöl i såsen även om den inte kändes stabbig. Hursomhelst är jag nöjd med att jag inte åt någon pannkaka! Good enough helt enkelt. En bit mörk choklad slank ner på eftermiddagen också men det är ok för mig. 

Nu ikväll åt jag en riktigt bra middag med en god köttbit, café de Paris smör, ugnsbakade körsbärstomater och ruccola och istället för potatis fick jag haricot verts med rödlök i en jättegod vinegrette. Mums! 
Både igår och idag höll jag mig till mineralvatten och drack inget vin. Bra för att vara mig. Sakta men säkert blir jag bättre på att välja det jag faktiskt mår bäst av! Spar vinet till helgen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar