söndag 24 mars 2013

Skidor x 2


Igår var en lugn och stillsam dag. Det kändes som om både vi och barnen behövde det. En promenad i det fina vädret fick bli lördagens motion. 

Men så ringde en kompis och ville att jag skulle komma och dricka ett glas vin och träffa några andra tjejer och det ville jag förstås. Så var det slut med den rätt nyttiga dagen. Att det ska vara så gott med vin! Jag har ju läst i bla Annies blogg på sistone om det här med att dricka alkohol och jag önskar faktiskt att jag hade lättare för att avstå eftersom jag blir mer och mer känslig och bakis efter några glas vin. Men det är ju gott (och härligt)! Och riktigt trevligt var det också. 

Så den här dagen började med huvudvärk som botades rätt bra med en Bamyl och en kopp kaffe. Sen fick vi med oss barnen för några åk i Romme Alpin. Det är bara 15 minuter dit för oss och helt fantastiska förutsättningar idag. Två åk utan barn blev det också och då känns det ju faktiskt lite i benen. Det märks att jag åkt en hel del i vinter för jag törs mycket mer än förut. Kanske törs jag mig på en svart backe i påsk till och med?

Vi var bjudna på lunch till kompisar som bor alldeles vid sjön och efter lunch åkte jag längdskidor en liten sväng på 5 km. Svettigt men riktigt härligt. Jag gillar faktiskt att det är platt! Det vore nog bra med lite teknikträning bara men för nu så kändes det ändå bra. Jag åker ju långsamt men det känns lagom i kroppen (som nog inte var så där riktigt upplagd för ett hårdare pass efter vinet igår...).

Totalt sett en riktigt härlig helg! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar